Yurt Dışına Pazarına Açılım ve İş Geliştirme Nedir?
Küreselleşmenin etkisiyle yurt dışı pazarlarına açılma işletmeler için eskiye oranla daha kolaylaştı. Özellikle gelişmiş ülkelerde bulunan işletmeler uluslararası pazarları hedeflemekte ve bu pazarlara açılmaktadırlar. Bir işletmenin yurt dışı pazarına açılması için birçok sebep olabilir. Devletler tarafından iç pazarda faaliyet göstermeyi zorlaştırıcı kanunların konulması, iç pazarda yaşanan durgunluk, dış pazara yönelik sağlanan teşvikler ve sınırlar arası ticaret yapmanın önüne konan engellerin, kotaların ve bariyerlerin azalması bu sebeplerden bazılarıdır.
Yurt dışına pazarına giriş için birçok farklı yöntem bulunmaktadır. Bunlardan ilki ve en sık örneği olanı ihracata dayalı açılmadır. İhracata ek olarak uluslararası birleşmeler ve satın almalar ve ortak girişimler yurt dışı pazarına giriş sürecinde uygulanan yöntemlerdir.
Küreselleşen dünyada işletmelerin uluslararası pazarlara yönelik pazarlama ve satış süreçleri yürütmeleri kolaylaşmıştır. Bu süreçler yürütülürken dikkat edilmesi gereken başlıca unsurlar şöyle sıralanabilir:
- Demografik ve Sosyo-kültürel çevre
- Finansal, ekonomik ve politik çevre
- Yasal çevre
- Rekabet çevresi
Bu unsurlar göz önüne alınarak yürütülen değerlendirmeler sonucunda elde edilecek bilgiler, işletmelerin hangi dış pazarları hedefleyeceğine karar vermesinde ve bu pazarlardaki faaliyetlerinin iş geliştirme süreçlerinde kullanılmalıdır.
Yurt dışı pazarına açılım sürecinin diğer ayağı olan iş geliştirme; işletmelerin yeni ürün ve hizmet geliştirme, mevcut ürün ve hizmetleri üzerinde çalışma, ürün ve hizmetlerin dağıtım kanallarını çeşitlendirme, yurt içi ve yurt dışında yeni pazarlar keşfetme, farklı işletmelerle ortaklı projeler yürütme ve müşteri ihtiyaçlarını tespit etme gibi süreçleri kapsamaktadır. Yurt dışı pazarına açılmak için gerekli çalışmalarla birlikte iş geliştirme süreçlerinin de tamamlanması gerekmektedir.
Yurt Dışı Pazarına Açılım ve İş Geliştirme Danışmanlığı Nedir?
Bir işletmenin yurt dışı pazarına açılım süreci çok boyutlu ve birbirinden farklı uzmanlık alanları gerektiren bir çalışmadır. Pazar tespiti esnasında politika, iktisat ve hukuk alanlarında uzmanlığa ihtiyaç duyulmaktadır. Belirlenen dış pazarlara yönelik gerçekleştirilecek faaliyetlerin iş geliştirme süreçleri de yine stratejik uzmanlık ve konuyla ilgili tecrübe isteyen süreçlerdir. Başta Ticaret Bakanlığı destekleri olmak üzere, yurt dışı pazarına açılma sürecinde birçok devlet desteğinden yararlanmak mümkündür.
Yurt dışına pazarına açılım sürecinde gerekli yasal süreçleri tamamlama, potansiyel yabancı iş ortakları belirleme ve bu iş ortaklarıyla partnerlik görüşmeleri gerçekleştirme gibi konularda profesyonel danışmanlık hizmeti alınması, bu süreçlerin sorunsuz bir şekilde işlemesi için önemlidir. Bunun yanı sıra, pazarlama ve satış desteği de yurt dışı pazarına açılım ve iş geliştirme danışmanlığı hizmetinin kapsamındadır. Dijital pazarlama çalışmaları, satış ekibinin kurulması ve performans yönetimi ile raporlama faaliyetlerinin gerçekleşmesi gibi hususlar da yurt dışı pazarlarında başarı sağlamak için önemli tecrübe isteyen konulardır.
SUN&SUN Danışmanlık olarak 16 yıllık tecrübemiz ile küreselleşen dünyada büyümeye devam etmek isteyen geniş vizyonlu işletmelerin yurt dışı pazarına açılım ve iş geliştirme süreçlerinde profesyonel hizmet sunmaktan mutluluk duyarız.